Excursie Fochteloërveen 31-05-2021

6 juni 2021 - Groningen, Nederland

vandaag mijn 2e excursie begeleid door het prachtige hoogveengebied vlak bij assen: het  Fochteloërveen.

Op pad geweest met 2 ervaren vogelaars, die voor de 4e dag op rij met een georganiseerde excursie in het noorden van het land meegingen.

De wenssoorten voor vandaag zijn het Paapje en de Kraanvogel, waarbij de laatste als trekpleister fungeert voor dit gebied. Hier keerde de vogel in 2001 als eerste naar 200 jaar terug als broedvogel in Nederland.

We hebben de twee soorten ook mogen bekijken, en daarnaast in de 4 uur excursie nog eens 62 andere soorten gehoord en/of gezien.

De deelnemers vonden het een echt leuke excursie en waren er tevreden over.

Lees hier het complete reisverslag op de site van Bird4You:  https://birds4you.nl/verslag-prive-vogelexcursie-fochteloerveen-31-5-21-door-henk

Hieronder nog even een paar foto's van enkele van de in totaal 64 soorten die we gezien en/of gehoord hebben.

KraanvogelKraanvogel Roodborsttapuit Geelgors Kraanvogel

van links naar rechts: Kraanvogel met jong (2x), Roodborsttapuit, Geelgors en landende Kraanvogel