Excursie Lauwersmeer 21-05-2021

26 mei 2021 - Lauwersmeer, Nederland

Eindelijk komt er beweging in het reizen we kunnen weer langzaam op pad om reizen of excursies te gaan maken.

Op vrijdag 21 mei heb ik na meer dan 10 jaar geleden weer mijn eerste excursie mogen begeleiden in het Lauwersmeer.

Het weer was niet al te best, buien en harde wind, windkracht 6, maar desalniettemin hebben we een leuke middag gehad aan de Friese kant van het Lauwersmeer.

De deelnemers waren ook zeer tevreden over de excursie en wat ze ervan opgestoken hebben door alles wat ik hun verteld heb over de vogels.

Ik was dan ook wel erg nieuwsgierig hoe ik het ervan af had gebracht en wat de waardering zou worden van de excursie, iets wat ze bij Birds4You kunnen aangeven.

Ze waren dus dik tevreden 5 sterren, en daar ben ik erg blij mee natuurlijk een betere start kan ik me niet wensen :-).

Hieronder nog even een paar foto's van enkele van de in totaal 55 soorten die we gezien en/of gehoord hebben.

Kleine PlevierOeverloperDamhertenSteenlopersVisdiefjes

van links naar rechts: Kleine Plevier, Overloper, Damherten Steenlopers en Visdieven

Lees hier het complete reisverslag op de site van Bird4You: https://birds4you.nl/verslag-prive-vogelexcursie-lauwersmeer-21-5-21/